top of page
1.png
2.png

sales

Als inkoper ben ik gewend om te onderzoeken waar de raakvlakken tussen klant en leverancier liggen en daarna de condities te bespreken. Door mijn talloze leveranciersgesprekken met de meest uiteenlopende leveranciers heb ik een goed gevoel voor business, maar ook voor wederzijdse belangen ontwikkeld. 

 

Binnen een organisatie zien verkopers en inkopers elkaar vaak als tegenpolen. De verkoper hoopt een relatie op te bouwen met zijn klant, terwijl de inkoper zijn best doet om de accountmanager van de leverancier te begrijpen. De beeldvorming over en weer is daarbij vaak niet al te positief. 

 

De verkoper ziet de inkoper als een stugge gesprekspartner op zoek naar toegevoegde waarde en partnerships, die uiteindelijk toch altijd op prijs selecteert. Andersom worden verkopers gezien als gladde praters, die zoveel mogelijk producten willen leveren om hiermee zelf een bonus te vergaren en geen oog hebben voor (voorraad)risico’s.

​

Toch komen de uitdagingen en daarmee de gewenste competenties voor inkopers en verkopers grotendeels overeen: beiden zijn op zoek naar betrouwbare handelspartners, commerciële producten, prettige samenwerking en toegevoegde waarde. Deze competenties maken me ook interessant voor uitdagingen aan de verkoopkant.

Ontwerp zonder titel-5.png

+31 6 4202 5957

  • LinkedIn
bottom of page